Arta de a fi vitrinier –
O meserie ușor dispărută cu numele însă preluata de designerii de interior.
In anul 1965 apărea pentru scoli manualul ” Aranjarea Vitrinelor.”
Pe vremea comunistilor existau colective de vitrinieri compuse din pictori și vitrinieri, aceștia din urmă fiind cei mai de vază.
Vitrinieri trebuiau sa aibă cunoștințe de caligrafie, desen și obligatoriu cunoștințe despre comerțul cu amănuntul, sa știe modul de aranjare a vitrinelor cu anumite tematici.
Astăzi, serviciile unora dintre designerii de interior din Romania, includ și aceste servicii.
Amenajarea corespunzătoare a vitrinei magazinului tău îți aduce clientul de pe strada in magazin.
Multi dintre managerii de magazine , la o luna dupa amenajarea vitrinei au răspuns cu un feedback pozitiv și au avut profit generat in plus, atât la produsele folosite pentru conceptul din vitrina cat și la produsele din magazin combinate cu cele expuse în vitrina.
Ba mai mult, clienții cumpără chiar și produsele partenerilor care au participat la amenajarea vitrinei.
Este cazul celor de la Triumph spre exemplu, care au avut în conceptul de amenajare un colt de citit, masa, scaun, lampadar, covoraș etc. cu participarea celor de la Meli Melo Deco. Spre surprinderea managerului de magazin, mai multe cliente au dorit sa achiziționeze pe lângă lenjeria intima și mobilierul expus.
Când creezi o poveste, este mai ușor pentru client sa se transpună și sa își dorească sa intre in poveste, astfel achiziționând produsul expus sau de multe ori chiar ansamblul complet din vitrina.
Interesant , nu ?